İktidar medyası, Reza Zarrab’ın itiraflarını görmedi

Reza Zarrab’ın itirafçılığı kabul ederek tanık olmasıyla “ABD, Atilla’ya karşı” adıyla başlayan davada dün dile getirilen iddialar Türkiye’nin gündemine oturdu. Ancak Zarrab’ın Eski Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’a “45 ila 50 milyon avro arası rüşvet verdim” şeklindeki sözleri iktidar medyasında kendisine yer bulamadı.

SABAH’TA DAVANIN HABERİ BİLE YOK

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın CEO’su olduğu Turkuvaz Medya’nın gazetesi Sabah, Reza Zarrab davasına yalnızca birinci sayfasında değil gazetenin tamamında yer vermedi. Sabah’ta Zarrab’a ilişkin tek haber 24. sayfada TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Mustafa Şentop’un yaptığı “ABD’ye gidişi incelenmelidir” açıklamasıydı. 18. sayfada ise Bercan Tutar’ın “Zarrab tiyatrosu” başlıklı köşe yazısında “ABD’deki çokuluslu kumpasın hedefi Erdoğan’sız Türkiye’dir” denildi.

Aynı medya grubuna ait Takvim gazetesi de iddiaları görmedi.

YENİ ŞAFAK’TA VAZİYET ‘MİLKPORT*’

İktidar medyasının bir başka önde gelen gazetelerinden Albayrak Holding’in Yeni Şafak’ı da Reza Zarrab’ın iddialarını birinci sayfasında görmezden geldi. Yeni Şafak’ta davaya da değinilen haber 17. sayfada “Kumpas davası ABD’nin darbe itirafı: 15 Temmuz’u ABD yaptırdı” başlığıyla yer aldı. Haberde Zarrab’ın rüşvet dağıttığına ilişkin itiraflar yer almadı.

STAR: FETÖ İFTİRALARINI SIRALADI

AKP MKYK Üyesi Ethem Sancak’ın Tayyip Erdoğan’a yakınlığıyla bilinen Hasan Yeşildağ’a sattığı TürkMedya bünyesindeki Star gazetesinin, “FBI kontrolünde iftiraya başladı” haberinde Zarrab’ın “FETÖ iftiralarını itiraf diye sıraladığı” belirtildi. Aynı medya grubuna bağlı Akşam ve Güneş de dava görülmüyormuş gibi yapanlardan.

TÜRKİYE’DE ARA Kİ BULASIN

İhlas Holding’in gazetesi Türkiye, “Kumpasın belgeleri” başlıklı sürmanşetinde davada yaşananlara, Zarrab’ın açıklamalarına yer vermedi, “Zarrab üzerinden Türkiye’ye çekilen siyasi ve ekonomik operasyon ilk günden deşifre oldu” dedi.

HABERTÜRK KELEPÇEYİ DAHA ÖNEMLİ BULDU

Habertürk gazetesi, ABD’de yaşayan yazarı Serdar Turgut’la izlediği davayı “Kelepçeli tanık” başlığıyla birinci sayfasına taşıdı. Milliyet’te “Sarraf davasında üç ihtimal” başlığı var, iddialar yok.

Aydınlık, Zarrab’ın “ABD ile işbirliği yaptım” ifadesiyle haberi gördü. Karar, “İade etmediler itirafçı oldum” manşetini atarken rüşvet iddialarına manşet spotlarında yer verdi.

Doğan Holding’in gazetelerinden Hürriyet, “Mahkemede konuşuyor” manşetini atarken Posta, Zarrab’ın ağzından ’50 milyon euro rüşvet verdim’ dedi.

Cumhuriyet ve BirGün de Zarrab’ın “Çağlayan’a 50 milyon avro rüşvet verdim” ifadesini başlığa taşıyarak haberi gördü.


*Milkport: Yeni Şafak’ta 26 Ağustos 2013’te Burcu Bulut imzasıyla yayımlanan Noam Chomsky röportajında, Chomsky’nin kullanmadığı ifadelere yer verilmişti. Bulut’un röportajında dünyaca ünlü dil bilimci Noam Chomsky’nin Türkçe’deki sütliman’ın karşılığı olacak şekilde “milk port” ifadesini kullandığı öne sürülmüştü. Oysa İngilizce’de böyle bir deyim yoktu ve röportajda tahrifat yapıldığının kanıtlanmasında bu önemli bir rol oynadı. Olay, Türk medya tarihine “Milkport skandalı” olarak geçti.

(Evrensel)

Yorumlar

yorumlar

Yazar Hakkında

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir