DİSK Basın İş sendikası Raporu|Nisan ayında 200′den fazla basın emekçisi işsiz kaldı

DİSK Basın İş sendikası, basın sektöründe yaşanan işten atmalara ilişkin rapor yayımladı. Rapora göre, Nisan ayında yaşanan en önemli gelişme kapanan yayınlar oldu

DİSK Basın İş sendikası işten çıkarmalar için, siyasi baskılar ve dava tehditleri  bir çok yayın organının mali sıkıntıya girmesine sebep olurken faturanın basın emekçilerine kesildiğini belirtti.

Raporda, yerel seçimlerin ardından yayın hayatına son veren basın-yayın organlarının, seçime yönelik yayın yaptıkları iddialarına neden olduğu belirtildi. Buna ilişkin kapatılan yayınların listesi ise şöyle: ”Önce 7/24 isimli tv kanalı, el değiştirdi, Yavuz Semerci tarafından satın alınan kanalda haber merkezinden 9 teknik servisten 4 kişi işten çıkartıldı. Benzer bir durum da Karşı gazetesinde yaşandı. Gazete sahibinin yaptığı açıklama ile 95 kişi bir gecede işsiz kaldı. Ücretleri ödenmeyen Karşı çalışanlarının başlattığı işyerini terk etmeme eylemi halen sürüyor. İzmir’de yayın yapan Yeni Asır tv’de ve Yurt gazetesi tarafından yayımlanan Bağımsız dergisi yayın hayatına son verirken, Vatan gazetesi ise 1 Mayıs öncesi Ankara Bürosunu kapattığını duyurdu. Dünya gazetesi dayatılan sözleşmeyi kabul etmeyen 50 çalışanını ‘ahlak dışı’ tavırları nedeniyle tazminatsız işten çıkardığını açıkladıktan sonra gelen tepkiler üzerine bazı çalışanların tazminatlarını ödeyeceğini açıkladı. Artı 1 kanalı da mali sıkıntılar nedeniyle, çalışanların sesini yükselttiği kurumlar arasında yer aldı.”

gazete

Raporda ”İktidarın sosyal medya üzerindeki yasakları bu ay da sürdü, Youtube mahkeme kararı ile önce açıldı ardından yeniden kapandı.” denilerek sosyal medya üzerinde ki iktidar baskısı ifade edildi.

Raporda Nisan ayında yaşanan gelişmeler gün gün aktarıldı.

4 NİSAN 

Akşam gazetesinde köşe yazarlığı yapan Fikret Aydemir’in işine son verildi. Gazete yönetimi bundan sonraki süreçte ‘aynı dildeki yazarlarla’ devam edeceğini belirterek Aydemir’in işine son verdiği belirtildi.

5 NİSAN

Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) kararı çerçevesinde Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), kanalda yayınlanan ‘Dinamit’ programına 9 hafta süreyle durdurma cezası verdi.

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) seçim yasakları kapsamında birçok kanala sınırlı sayıda yayın durdurma cezası verirken aHaber’e 28 kez ceza kesti. YSK’nın cezası üzerine Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) yayımlanması için aHaber’e gönderdiği belgeseller ayrı bir skandal konusu oldu. Canlı yayında arka planda sigara içen bir kişi göründü diye kanala 76 bin lira para cezası kesen RTÜK’ün gönderdiği belgeseller içinde bolca sigara içen insan görüntüsü var. Akdeniz Gezginleri ismindeki belgeseldeki sigara içilen görüntüleri fark eden aHaber, belgeselleri bu görüntülerin üzerini kapatarak yayımladı.

6 NİSAN 

İnşaat İşçileri Derneği’nin eylemini izleyen Alınteri muhabiri İsmail Çetinbakış gözaltına alındı.

7 NİSAN

9 Şubat Pazar günü yayın hayatına başlayan ve “Yalana Karşı Gerçeğin Gazetesi” sloganıyla okuruyla buluşan Karşı Gazetesi’nde  bugün şok gelişme yaşandı. Aralarında yöneticilerin de bulunduğu 7 ismin işlerine son verildi. İnsan Kaynakları Müdürü Deniz Çelik , Reklam Müdürü Saynur Okuroğlu, reklam servisinde çalışan 1 kişi ve 2 şoför işten çıkartıldı.

Ataşehir Belediyesi’nin basın biriminde basın biriminde bir buçuk yıldır muhabir olarak çalışan Seyhan Kalkan Vayiç ile birlikte hiçbir açıklama yapılmadan 350 kişinin işine son verildi.

Dünya Gazetesi yeni sözleşmeleri imzalamadıkları gerekçesiyle 50 çalışanın işine son verildi

twitter’ın ardından Youtube’a erişim yasağı da kaldırıldı

8 NİSAN

Cumhuriyet Gazetesi’ne Gezi Parkı eylemleri sırasında polisin attığı gaz kapsülü nedeniyle hayatını kaybeden Berkin Elvan haberi nedeniyle ceza kesildi.

9 NİSAN

Taraf Gazetesi yazarı Mehmet Baransu hakkında İçişleri Bakanı Efkan Âlâ’ya “iftira” ettiği gerekçesiyle 1 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası istemiyle iddianame hazırlandı.

Cumhuriyet Gazetesi’ne, Berkin Elvan’ın isminin geçtiği bir haberde 18 yaşından küçük bir bireyin “kimliği açıklandı” gerekçesiyle 20 bin TL para cezası kesildi.

Sabah gazetesi, ünlü ekonomi yazarı Süleyman Yaşar’ın işine son verdi

10 NİSAN

Daha önce 28 yayın durdurma cezası alan A Haber’e, YSK’nın sunduğu rapor doğrultusunda 17 yayın durdurma cezası daha verildi. Böylece verilen ceza sayısı 45′e çıkmış oldu.

13 NİSAN 

Karşı gazetesinin kapatıldığı açıklandı, çalışanlar direnişe başladı

14 NİSAN

Fikir Kulüpleri Federasyonu’nun yayın organı Yeni Yazılar dergisinin yeni sayısı, derginin basıldığı Star matbaası tarafından içeriği nedeniyle reddedildi. Matbaa engeliyle karşılaşan Yeni Yazılar dergisinden yapılan açıklamada, gerekçenin AKP karşıtlığı olduğu ifade edildi.

16 NİSAN

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), seçim dönemi boyunca Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) uzmanlarınca yayın yasaklarını ihlal eden kuruluşlar hakkında hazırlanan raporları değerlendirerek yayın kuruluşlarına 36 uyarı ve 74 program durdurma cezası verdi.

17 NİSAN

tv8′in gündüz kuşağı programcısı Oylum Talu, programda  Botticelli’nin, ‘Venüs’ün Doğuşu’ ve ‘Primaverra’ eserlerinin yayına alınmasını istedi. Ardından eserlerin yayınlanmadığını gören Talu, “Venüs’ün Doğuşu’nu yayınlayamıyoruz. Bizim ekibimiz sanat eserini sansürlemeye karar verdi. Dünyanın gelmiş geçmiş  en önemli eserini sansürleyerek yayınlayacakmışız. ‘Venüs’ün Doğuşu’ sansürleniyorsa,  atalım kendimizi camdan” diye isyan etti.

Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın şikayeti üzerine, Taraf gazetesi yazarı Mehmet Baransu’nun sosyal paylaşım sitesi Twitter’dan paylaştığı mesajlar nedeniyle, “hakaret” ve “tehdit” suçlarından 3 yıl 2 aya kadar hapisle cezalandırılması talep edildi.

Beşiktaş’ta eşine şiddet uyguladığı gerekçesiyle polisin müdahale ettiği bir kişi olayı görüntüleyen Cihan Haber Ajansı kameramanı Ersan San ve Doğan Haber Ajansı kameramanı Zeki Günal’a pala ile saldırıda bulunuldu.

Devlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair 15 Maddelik Kanun, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaştı.

Aziz Nesin’in 47 yıl önce yazdığı “Şimdiki Çocuklar Harika” kitabını öğrencilerine tavsiye eden İstanbul Bahçelievler Kumport Ortaokulu’nda 13 Türkçe öğretmeni hakkında soruşturma başlatıldı. Gerekçe: “Küfürlü ve Türk aile yapısına uygun olmayan içerik.”

18 NİSAN

Seyitömer Termik Santrali’ndeki eylemleri takip etmek üzere santrale gitmekte olan soL muhabirleri sabah jandarma tarafından alıkonuldu.

21 NİSAN

DİSK tarafından yapılan açıklama sırasında polis Müdahale sırasında yüzüne gaz sıkıldığı belirtilen Kuzey Irak bölgesel televizyonu Rudav TV’nin kameramanı Harun Işık fenalık geçirdi. Kalp spazmı geçirdiğinden şüphelenilen Harun Işık ambulansla hastaneye kaldırıldı.

Hürriyet okur temsilcisi Faruk Bildirici  “Anlaşılan yeni bir “Alo Fatih” vakasıyla karşı karşıyayız” diyerek Başbakan Erdoğan’ın avukatları tarafından gazeteye çekilen ihtarnameyi yazdı.

22 NİSAN

Kanal A’da bugün Ankara Haber Editörü Selahattin Serçe, İstanbul Haber Müdürü Hüdaverdi Yıldırım ve İstanbul Temsilcisi Bedrettin Uğur işten çıkarıldı.

23 NİSAN 

“Evinde ayakkabı kutusu içinde 4.5 milyon dolar bulunan Halkbank eski Genel Müdürü Süleyman Aslan’ın, “Adil Yargılamayı İhlal” gerekçesiyle Sol Gazetesi hakkında açtığı davada, Yazı İşleri Müdürü Hafize Kazcı için, 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası istendi

25 NİSAN

17 Aralık operasyonu sonrasında görevden alınan TRT Haber Dairesi Başkanı Ahmet Çavuşoğlu mahkeme kararıyla görevine iade edildi. Çavuşoğlu 17 Aralık rüşvet ve yolsuzluk operasyonundan 7 gün sonra TRT Haber Kanal Koordinatörü Ahmet Böken ile birlikte görevden alınmıştı.Çavuşoğlu açtığı göreve iade davasını kazandı.

Yeni Asır tv kapandı, 25 kişi işsiz kaldı

27 NİSAN

Bağımsız Dergisi yayın hayatına ara verdiğini açıkladı.

Genelkurmay Başkanlığı ABD’li bir gazetecinin Hatay’ın Altınözü ilçesine bir sal üzerinde kaçak giriş yapmaya çalışırken yakalandığını açıkladı.

28 NİSAN

Milliyet’te Genel Yayın Yardımcılığı görevini yürüten Umut Alphan’ın gazetedeki görevine son verildi. Alphan gazetede daha önce Gece Yazı İşleri Şefliği, Yazı İşleri Editörlüğü ve Yazı İşleri Müdürlüğü yapmıştı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a, 20 Eylül 2012′de Twitter’dan hakaret ettiği iddiasıyla yargılanan yazar Önder Aytaç, 10 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Eski bakanları da kapsayan yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasının gizliliğini ihlal suçuyla, haberi yapan Bugün gazetesi Parlamento Muhabiri Ezelhan Üstünkaya hakkında açılan soruşturmadan takipsizlik kararı çıktı. Kararı veren İstanbul Cumhuriyet Savcısı Hasan Bölükbaşı, kamuoyunun bilgilendirilmesine ve basın özgürlüğüne vurgu yaptı.

30 NİSAN

Vatan Gazetesi Ankara bürosu kapatıldı

Sendika.Org

Yorumlar

yorumlar

Yazar Hakkında

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir